Marja-hedelmähyytelö

4 annosta
120 kcal/annos

1 litra tuoreita mansikoita tarpeen mukaan halkaistuina ja jääkaapissa jäähdytettyinä tai 2 ps (a 250 g) pakastemansikoita
1 tlk (227 g) säilöttyjä mandariinilohkoja tai 1
appelsiini kalvottomiksi lohkoiksi leikattuna
1 1/2 dl mandariinien säilöntälientä + vettä tai vettä +
appelsiinista valunut mehu
1/2 dl hyytelösokeria
(muutama mintun tai sitruunamelissan lehti)
Asettele pienet kokonaiset ja isot halkaistut marjat kauniisti valutettujen mandariinilohkojen kanssa kerroksittain neljään korkeajalkaiseen jälkiruokalasiin.
Mittaa pieneen kattilaan yhteensä 1 dl mandariinien säilöntälientä, jota olet jatkanut vedellä. Jos käytät jälkiruokaan kalvottomiksi leikattuja appelsiinilohkoja, leikkaa ne kulhon päällä, jolloin saat appelsiinimehunkin talteen. Mittaa vaihtoehtoisesti tämä mehu kattilaan ja lisää vettä niin, että nestettä on yhteensä 11 desilitraa. Myös laimea sitruunamehu sopii liemeksi.
Kiehauta liemi ja lisää hyytelösokeri. Keitä sekoittaen, kunnes sokeri sulaa. Jäähdytä pari minuuttia ja valele kuuma liemi sen jälkeen lusikalla nostellen mahdollisimman kylmien marjojen päälle. Nosta maljat jääkaappiin hyytymään, jos marjat ovat tuoreita
— huoneenlämpöön, jos käytät pakastemarjoja, sillä niiden on tarkoitus samalla sulaa kuuman liemen ansiosta. Koristele annokset tuoreen mintun tai sitruunamelissan lehdillä.

Jaa tämä sivu:

Laihduttajan reseptit

Laihduttajan reseptit

Laihduttajan ruokavalio voi myös hivellä makuhermoja. Täältä löydät monen moisia herkullisia ja vähärasvaisia ruokareseptejä.
→ Kaikki laihduttajan reseptit

5:2-dieetti
Mimi Spencer ja Sarah Schenker

5:2-dieetti

150 maukasta ohjetta 5:2-paastopäiviin! Näillä resepteillä Suomi paastoaa entistä maukkaammin! 5:2-dieetti valloitti Suomen kesällä 2013. Nyt on tarjolla yksissä kansissa kylliksi reseptejä, joiden avulla pystyt sisällyttämään 5:2-paastodieetin osaksi päivittäistä elämääsi.

Klikkaa tästä ja lue lisää CDON.comin kirjakaupassa
Lyhyet ja kevyet

Väsyneenä tulee herkuteltua enemmän. Nuku kunnon yöunet.