Laihdu pysyvästi ja nauti elämästä.

Palaudu nopeasti raskaan aterian jälkeen

  • Johanna / Artikkeli päivitetty 28.3.2019

Palaudu nopeasti raskaan aterian jälkeen

Viiden ruokalajin päivällinen. Pikaruokaa. Ylimitoitettuja jälkiruokia. Tässä vain muutamia niistä joka päivä kohtaamistamme haasteista, jolloin meidän olisi tarkemmin seurattava syömisiämme.

Kaikkihan me syömme silloin tällöin ulkona ja jopa sorrumme hemmotteluun, missä ei tietenkään ole mitään väärää.

Kuitenkin yhden runsaskalorisen annoksen mahdollisesti aikaansaama dominoefekti saattaa johtaa toiseen ja laukaista kierteen, jota on vaikea katkaista. Jotta pääsisit takaisin raiteille hemmottelun jälkeen, tee

Mene kävelylle

Tämä nopeauttaa ruoansulatustasi ja mahdollisesti myös auttaa vähentämään kehon varastoiman rasvan määrää. Joitakin vuosia sitten tehdyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että kun potilaat kävivät kevyellä kävelyllä raskaan aterian jälkeen, liikunta laski aterian jälkeistä triglyseridipitoisuutta (rasvaa, jota kehosi käyttää energian tuottamiseen). Ero oli noin 70 prosenttia verrattuna verrokkiryhmään, joka ei kävellyt.

Siirrä aterian tähteet pois silmistä

Rohkaise vieraitasi ottamaan aterialta jääneet herkut mukaansa tai siirrä ne mahdollisimman nopeasti pakkaseen. Mikä on poissa silmistä, on myös pois mielestä. Kun pääset eroon turhilta houkutuksilta sinun on helpompi palata normaaliin terveelliseen ruokailutapaasi. Muista jakaa ruoka pieniin annosastioihin, jos pakastat sen. Se auttaa myöhemmin pysymään normaaleissa annoskoo’issa.

Tee seuraavan päivän aamiaisesta oikein annosteltu ja terveellinen

Valitse kuitupitoista ruokaa, sillä liukenemattomat kuidut auttavat ruoansulatusta ja juo lisäksi paljon vettä.

Parempi olo terveellisen aamiaisen jälkeen ei pelkästään saa sinua voimaan paremmin, vaan se myös auttaa sinua palautumaan nopeammin raskaan ruoan aiheuttamasta turvotuksesta ja pääsemään takaisin normaaliin rytmiin.

Huomioi tehty virhe ja palaa entiseen

Jos vaa’alle astuminen seuraavana päivänä motivoi sinua palaamaan terveellisen syömisen raiteille, tee se. Mutta älä oleta että vaaka näyttää selvästi eilisen päivän ateriasi kalorit. Pientä nousua voi olla, mutta se johtuu usein vain veden kertymisestä kudoksiin. Lisää parina seuraavana päivänä nesteen juomista, joka huuhtelee ylimääräisen veden pois.

Keskity mieluumin viikoittaiseen ruokailurytmiin kuin päiväkohtaiseen – älä anna yhden ”huonon” aterian pilata päivää.

Kirjoita kommentti





Nutrilett VLCD -dieetti

Nutrilett-kokemuksia: 9 kiloa pois neljässä viikossa (testaajamme täydellinen opas)

Testasimme Nutrilett-tuotteet kolmen viikon VLCD-kuurilla + yhden viikon palautumisajalla. Lue miten testaajamme koki ketoosin, miten hän paransi dieetin tehoa ja tuunasi herkullisempia Nutrilett-annoksia. Lue lisää: Nutrilett-kokemuksia: 9 kiloa pois neljässä viikossa (testaajamme täydellinen opas)→

Periytyykö ylipaino vanhemmiltasi

Periytyykö ylipaino vanhemmiltasi?

Sinulla on äitisi silmät ja isäsi nenä - mutta voisivatko ylimääräiset kilosikin olla peritty vanhemmiltasi? Viimeisimmissä tutkimuksissa on löydetty linkki vanhempien ja heidän lastensa lihavuudelle. Lue lisää: Periytyykö ylipaino vanhemmiltasi?→

Syö terveellisemmin työpaikalla

10 tapaa välttää painonnousu työpaikalla

Tavallinen työpäiväkin saattaa saada painokäyrät sekaisin, kun napostelet jatkuvasti pientä välipalaa. Stressi voi saada sinut syömään roskaruokaa, jonka jälkeen et enää jaksa käydä salilla tai Lue lisää: 10 tapaa välttää painonnousu työpaikalla→

Diabetes ja laihduttaminen

Diabetes ja laihduttaminen

Yleisesti luullaan, että diabeetikko ei saa syödä hiilihydraatteja. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä lähes kaikki ruoat ja juomat sisältävät niitä. Nykyisen käsityksen mukaan diabeetikko voi syödä myös sokeria ja muita herkkuja. Lue lisää: Diabetes ja laihduttaminen→

Ovatko dieettijuomat terveellisempiä kuin tavalliset limsat?

Ovatko dieettijuomat terveellisempiä kuin tavalliset limsat?

Tavallinen Coca-Cola -tölkki sisältää noin 140 kaloria, mutta sen dieettiversio Coca-cola Zero vain yhden kalorin. Eikö valinta silloin ole päivän selvää? Ei ole - lue, miten oudosti kehosi toimii, kun juotat sille kevytlimsoja. Lue lisää: Ovatko dieettijuomat terveellisempiä kuin tavalliset limsat?→

Tanssi ja laihdu samalla

Juhlien selviytymisvinkki: älä vain juo vaan tanssi myös!

Kun ottaa huomioon, että vuodenvaihteen juhlissa saatavilla olevat herkut ovat yleensä todellisia kaloripommeja, ei ole vaikea arvata mitä ne tekevät vyötäröllesi. Lue lisää: Juhlien selviytymisvinkki: älä vain juo vaan tanssi myös!→