Yksi Muutos -dieetti

Yksi Muutos -dieetti

Dieetti kestää 12 viikkoa, ja siihen sisältyy myös mahdollisuus pudottaa painoa tavallista nopeammin. Tärkeintä on syödä terveellisesti ja pieniä annoksia kerrallaan. Ensimmäisten neljän viikon aikana keskitytään muuttamaan elämää pieni askel kerrallaan: Ensimmäisellä viikolla pyritään muuttamaan aamiaistottumuksia ja toisella viikolla siirrytään myös tasapainoisempiin lounaisiin, kolmannella terveellisiin välipaloihin ja neljännellä viikolla painoa pudottaviin illallisiin. Loput kahdeksan viikkoa opetellaan syömään oikein esimerkiksi ravintolassa ja lomilla, muutetaan oma keittiö laihduttajaystävällisemmäksi, arvioidaan omaa onnistumista, harrastetaan liikuntaa ja opitaan itsearviointia, stressinhallintaa, hairahdusten ehkäisyä ja pysymistä omissa tavoitteissa.

Hastingsin kirjassa on valmiina 1300 kalorin esimerkkiruokalistat, joihin sisältyy 300 kalorin aamiainen, 350 kalorin lounas, 450 kalorin illallinen ja 200-kalorinen välipala. Saat myös tietää, miten muuttaa menut haluttaessa 1600-kaloriksi. Tutkimusten mukaan annoskokojen pienentämiseen, syömisen hallintaan ja liikuntaan perustuvasta ruokavalio-ohjelmasta on paljon apua pitkäaikaisessa painonhallinnassa.

Dieetistä kirjoitettu kirja ja sen englanninkielinen verkkosivusto ovat suosittuja. Sivuston kautta pääsee käsiksi moniin erilaisiin palveluihin ja ruokaohjeisiin.

Plussat
- Omaa elämää pyritään muuttamaan hitaasti pienin askelin, jotta terveemmät eälmäntavat olisi helpompi oppia ja sisäistää.

Miinukset
- Dieetillä ei välttämättä saa tarpeeksi kalsiumia, joten ruokavalion tasapainoisuus voi olla hyvä varmistaa koulutetulta ravitsemusneuvojalta. Vaikka kalorien laskemista yritetään välttää, on tärkeää tarkkailla annoskokoja.

Jaa tämä sivu:

Arvostele tämä dieetti: 
Lyhyet ja kevyet

Pystyt vähentämään aterian sisältämää rasvaa, kun vähennät lihan osuutta ja lisäät ruokiisi runsaasti kuituja sisältäviä papuja, herneitä ja linssejä.