Laihdu pysyvästi ja nauti elämästä.

Vatsalihakset esiin -dieetti

  • Johanna / Artikkeli päivitetty 9.3.2019 / 3 kommenttia

Vatsalihakset esiin -dieetti
Lukijoiden arvosana tälle dieetille:

Kuuden viikon mittainen Vatsalihakset esiin -dieetti lupaa litteän vatsan ja keinot pysyä kunnossa lopun ikää. Men’s Health -lehden päätoimittaja David Zinczenko kirjoitti ”The Abs Diet” -kirjan vuonna 2004, ja se kipusi pian New York Times -lehden bestseller-listalle.

Dieetillä nautitaan kolme päivittäistä ateriaa ja kolme välipalaa, yhteensä noin 1 900 kaloria. Kaloreita ei siis nautita yhtä vähän kuin muutamalla muulla dieetillä, mutta osa niistä kulutetaan dieettiin kuuluvan liikuntaohjelman avulla. Välipalat pitäisi nauttia aina kaksi tuntia ennen varsinaisia aterioita.

Kaikilla aterioilla ja välipaloilla tulisi nauttia ainakin kahta ruoka-ainetta seuraavasta listasta, jotta rasvaa palaisi enemmän luonnon keinoin ja laihduttaja suojautuisi tehokkaammin loukkaantumisilta ja sairauksilta:

– Manteleita ja pähkinöitä
– Papuja ja palkokasveja
– Pinaattia ja muita vihreitä lehtivihanneksia
– Maitotuotteita (rasvatonta tai kevytmaitoa, jogurttia ja juustoa)
– Maustamatonta pikapuuroa
– Kananmunia
– Kalkkunaa ja muuta vähärasvaista lihaa
– Maapähkinävoita
– Oliiviöljyä
– Kokojyväleipää ja -hiutaleita
– Heraproteiinijauhetta
– Vadelmia ja muita marjoja

Hiilihydraattien, tyydyttyneiden ja transrasvojen, alkoholin ja paljon fruktoosia sisältävän maissisiirapin määrää rajoitetaan. Yhdellä aterialla viikossa saa syödä mitä haluaa. Ensimmäisillä viikoilla urheilu on vapaaehtoista, mutta viikoilla 3-6 tehdään 20 minuutin kunto-ohjelma kolmesti viikossa.

Plussat

– Dieetistä saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet: siihen kuuluu hedelmiä, kasviksia ja kokojyvätuotteita, ja tyydyttyneet rasvahapot ja transrasvat korvataan terveellisillä rasvoilla.
– Dieetin liikuntaohjelmassa keskitytään voimaharjoitteluun, reippaaseen kävelyyn ja vatsalihasliikkeisiin.

Miinukset

– Proteiinia nautitaan melko paljon eli kaksi grammaa jokaista painokiloa kohti. Dieettiohjeissa nimittäin väitetään, että lisäproteiinin ansiosta aineenvaihduntaa kiihdyttävä terminen vaikutus lisääntyy eli elimistö tuottaa tavallista enemmän lämpöä proteiinia sulattaessaan.

Mitä mieltä olet? Anna oma arviosi tai kirjoita alle kommentti:

3 kommenttia

  1. sippe 23.1.2018 klo 14:20

    Voiko voimaliikuntaa, esim. bodypump, harrastaa kerran viikossa? Entäs tehomuokkaus siihen päälle? Onko haittoja? Jos harrastaa dieetin mukaista liikuntaa (20min voimaharjoittelua kolme kertaa viikossa), onko tulokset parempia, kuin jos harrastaa kaikenlaisia jumppia 5-7 kertaa viikossa?

  2. Saliäijä 30.4.2018 klo 11:21

    Hyvältä kuulostaa. Oon ite käyny noin 5kk salilla eikä vatsalihakset ole vieläkään tulleet näkyville :/ mutta miten tää dietti vaikuttaa muihin lihaksiin

  3. Rokkenroll 11.6.2018 klo 09:45

    Täällä mietitään ihan samaa!

Kirjoita vastaus Peru vastaus