Laske itsellesi painoindeksi

Painoindeksi (Body Mass Index, BMI) on mittaluku, jolla arvioidaan painoa pituuden ja painon suhteena. Se voidaan laskea jakamalla paino (kg) pituuden (m) neliöllä. Painoindeksi on käyttökelpoisin painoon perustuva laihuuden ja lihavuuden osoitin.

Normaalipainoisen painoindeksi on välillä 18-25, joka soveltuu parhaiten 18-60 -vuotiaille aikuisille. Painoindeksiä ei yleensä tule käyttää ennen pituuskasvun loppumista. Ikääntyneiden ihannepainoindeksi voi olla myös jonkin verran suurempikin, mutta tarkkoja ohjearvoja ei ole olemassa.

On myös huomioitava, että painoindeksilukema voi olla kohonnut lihaksikkuuden takia, jolloin painoindeksin käytölle ei ole perusteita.

Jos kirjoitat alla oleviin kenttiin painosi ja pituutesi, painoindeksilaskuri kertoo sinulle oman indeksisi. Voit käyttää desimaalipistettä, jos haluat ilmoittaa tarkan painon ja pituuden. Esim. paino: 62.75 ja pituus: 168.5

Painoindeksiluokat aikuisilla:

Normaalia alhaisempi paino alle 18
Normaali paino 18 - 25
Lievä ylipaino 26 - 30
Merkittävä ylipaino 31 - 35
Sairaalloinen ylipaino yli 40

Jaa tämä sivu:

5:2-dieetti
Mimi Spencer ja Sarah Schenker

5:2-dieetti

150 maukasta ohjetta 5:2-paastopäiviin! Näillä resepteillä Suomi paastoaa entistä maukkaammin! 5:2-dieetti valloitti Suomen kesällä 2013. Nyt on tarjolla yksissä kansissa kylliksi reseptejä, joiden avulla pystyt sisällyttämään 5:2-paastodieetin osaksi päivittäistä elämääsi.

Klikkaa tästä ja lue lisää CDON.comin kirjakaupassa
Lyhyet ja kevyet

Laihduttaminen onnistuu parhaiten, jos et kiellä itseltäsi kaikkia herkkuja vaan opettelet niiden syömistä kohtuudella. Pidä herkuttelupäivä!