Helppo suklaajäätelökääretorttu

12 annosta
210 kcal/annos

1 rkl + 0,5 dl kaakaota (jauhetta ja valmista kaakaota)
1 pakkaus (450 g) kakkumixiä
2 rkl vettä
1 tl suklaa-, vanilja-, mansikka- tai vadelmajäätelöä (anna sulaa)

Kuumenna uuni 175 asteeseen. Laita 38 x 25 cm:n kääretorttupellille leivinpaperi.

Varaa leivinpaperi työpöydälle ja ripottele sille ruokalusikallinen kaakaota. Nosta sivuun.

Kaada kakkuseos isoon kulhoon. Kaada mukaan loput (0,5 dl) kaakaosta ja sekoita hyvin. Valmista kakkuseos pakkauksen ohjeiden mukaan lisäten 2 rkl enemmän vettä kuin ohjeissa neuvotaan. Levitä taikina tasaisesti pellille. Paista 15-20 minuuttia tai kunnes pinta nousee kevyesti painettaessa takaisin ylös.

Kumoa kakku pelliltä leivinpaperin päälle työpöydälle. Irrota leivinpaperi varovasti. Kierrä kakku varovasti toisesta reunasta leivinpaperin avulla rullalle niin, että paperi jää sisään. Nosta jäähtymään ritilälle.

Avaa kääretorttu. Levitä sille jäätelöä, mutta jätä reunoihin sentti vapaaksi. Kääri nyt torttu uudelleen kokoon ilman paperia. Kiedo ympärille tuorekelmua ja laita pakastimeen ainakin neljäksi tunniksi ennen tarjoilua.

Jaa tämä sivu:

Laihduttajan reseptit

Laihduttajan reseptit

Laihduttajan ruokavalio voi myös hivellä makuhermoja. Täältä löydät monen moisia herkullisia ja vähärasvaisia ruokareseptejä.
→ Kaikki laihduttajan reseptit

Mehukas - terveeksi & hoikaksi vastapuristetuilla mehuilla
Petra Sippola

Mehukas - terveeksi & hoikaksi vastapuristetuilla mehuilla

Kaipaatko elämääsi lisää energiaa tai terveyttä, mutta kasvikset ja hedelmät eivät oikein maistu sellaisenaan? Nirsoilevatko lapsesi salaattien ja vihannesten äärellä? Tämä kirja auttaa sinua ja perhettäsi syömään ja juomaan terveellisiä luonnonantimia helposti, nopeasti ja vieläpä hauskasti! Vastapuristetuilla mehuilla juot helposti kehon tarvitsemat ravintoaineet, puhdistat elimistöäsi turhista kiloista ja kuona-aineista, kaunistat ihoasi sekä saat hiuksesi ja kyntesi voimaan paremmin.

Klikkaa tästä ja lue lisää CDON.comin kirjakaupassa
Lyhyet ja kevyet

Aterioiden säännöllisyys on avain painonhallintaan. Kun nälkä ei pääse yltymään liian kovaksi, mässäily jää vähemmälle ja herkkuja on helpompi välttää.